30 Ekim 2016 Pazar

AUTOCAD 2015 ESSENTIAL TRAINING

Autocad tutorialı ilk olarak kullanıcı arayüzü tanıtarak başladı. Kullanım alanını kendine göre düzenlemek, özelleştirmek kendi rahatlığınıza göre ayarlamak gibi konular user interface başlığı altında anlatıldı.

Daha sonra benim için en önemli konulardan biri olan dosya kaydetmek ve dosyayla ilgili kısmı çalıştım çünkü sık sık unutuyorum. Şablon nasıl kaydedilir öğrendim.

Çizimin navigasyonu ile ilgili olan kısımda zoom in& out ile çizimde gezebilmek, pan tool ile çizimde istediğim yere ya da ayrıntıya ulaşabilmek, pencereyi (view) kaydetmeyi öğrendim.


Drawing obj başlığında line, polyline, circle, arc, rectangle, polygon gibi komutlarla nasıl çizim yapılacağını öğrendim. Aslında bu geçen sene öğrendiğim rhino programındakine çok benziyordu bu yüzden anlamakta çok zorlanmadım.

Modifying obj bölümünde select, move, copy, rotate, scale, array, mirror, offset, mirror, strech, trim, extend, break, join, boolean operations, fillet, divide, measure, editing grips, editing polylines komutlarını öğrendim ve  exersizini yaptım. Bu komutlar da rhinodaki benzerleriyle aynı şekilde çalışıyordu neredeyse.

Drawing accurately bölümü grid snap kullanımını anlatuyor. Snap de rhinodaki gibi aynı görevleri üstlenerek hata riskini de azaltıyor. Polar tracking çok işe yarayan bir özellik Farklı açılarda çalışılıyorsa.

Practice drawing projects'te mimari teknik çizim örnekleriyle bazı püf noktalarla beraber autocad de çizimi anlatıyor genel hatlarıyla.
Daha sonra hatch ve text yazmayı ve ölçü almayı gösteriyor.

Object ve layer properties'in anlatıldığı bölümde hiding isolating objs, editing, linetype scale , gibi aslında önemli olan konulara değiniliyor.

Reusing bölümünde bir çizimi bloklamak, gruplamak, ya da değiştirmek anlatılıyor.

External refrences de exportla dosya ya da object almak, editlemek,
en son annotation ve layouts ve output için hazırlamak yani basılacaksa plot komutu anlatılıyor.

AUTOCAD korktuğum kadar zor bir program değilmiş aslında. Herzamanki gibi önemli olan biraz pratik yapmak. Bunun dışında iki senedir farkettiğim üzere bu çizim programları, ne yapmak istediğimizi bildiğimiz sürece  kolay ve birbirine benziyor.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder